Home

Kopiera DVD till extern hårddisk

Große Auswahl an ‪Dvd Extern - Kostenloser Versand Verfügba

Externe HDD Test 2021 - Top Modelle & Neuerscheinunge

Lagring. I vårt breda utbud av extern lagring erbjuder vi dig möjligheter att lagra din data precis som du föredrar. Hos oss hittar du allt från externa cd-brännare, externa hårddiskar till minneskort och USB-minnen. Köp fraktfritt online eller beställ och hämta i din närmaste Lagershop Lägg in backup-mappen i den externa hårddisken - Navigera sedan till din backup-mapp och dra denna till fönstret som representerar din externa hårddisk. Det dyker därefter upp ett fönster som indikerar att överföringen pågår Så vitt jag förstår vill du klona din hårddisk eftersom det är vad Ghost gjorde. Microsoft har inget sånt program men det finns i stället från flera andra tillverkare, t ex Clonezilla och Paragaon Backup & Recovery, men det finns från många håll. Eftersom det är många år sen jag klonade en hårddisk kan jag inte rekommendera något

Spara en kopia av hårddisken Med ett nytt program som vi har lagt i Fördelszonen går det att skapa en fullständig kopia - en image - av alla enheter på datorn. Kopian sparas som en fil, med vilken du snabbt kan återskapa Windows och hela enheter den dagen en hårddisk havererar Jag har en massa film på DVD som jag vill back-uppa till en extern hårddisk. Är det någon som vet hur man rensar bort en massa onödigt, tex alla språk/subtitles som inte behövs, för att inte filerna ska bli så stora? Tacksam för tips, /Denni

Hur man formatera om en Latitude Laptop / Astrixsoft

Så klonar du och kopierar hela innehållet på en hårddisk. Skribent: Tommy k Johansson Publicerad: 2009-01-08, 09 Jag ska återkomma framöver med en guide till hur du klonar hårddisken med ett min laptop med system- och registerfiler och dokument och filstrukturer och allt till min nyinköpta Seagate externa usb-hårddisk För att kopiera musik stoppar du in en valfri ljud-cd i datorn och klickar på knappen Rippa (heter Kopiera musik i äldre versioner). Om du är uppkopplad på internet ser du inom några sekunder alla låttitlar. Gör du det kan du hoppa direkt till steg 6 Obs! Exempel på flyttbara media är externa hårddiskar, DVD-skivor, CD-skivor och USM-minneskort. Du kan säkerhetskopiera filer till en annan dator eller nätverksenhet om din dator är ansluten till ett nätverk, t.ex. ett trådlöst nätverk

Det första du vill göra är att placera den andra enheten i din dator. En USB-extern hårddisk (inte en flash-enhet) eller en vanlig SATA-hårddisk installerad genom att öppna din maskin och installera den. Att lägga in en andra enhet kan vara lite komplicerad. Ta en titt på den här artikeln för mer om detta ämne Om du har Windows/PC: Koppla in båda, öppna den du vill kopiera från i ett explorerfönster, tryck CTRL-A för att välja alla, tryck CTRL-C för att kopiera, öppna ett likadant fönster för andra disken och tryck CTRL-V för att klistra in, vänta tills det är klart Ja nu är det ju inte porr utan film på mina barn.. Sen var det att lägga över till extern hårddisk, inte spela upp på datorn (jag kan ju spela upp dem på vanlig DVD och PS4, så se dem kan jag men är livrädd att de ska gå förlorade, barnens första år och resor mm

Lyckas ej att kopiera bilder som jag har på en dvd till min bärbara hårddidk inkopplad på min imac. DVDn är ej kopieringsskyddad och det går att kopiera till andra ställen men ej dit jag vill dvs min bärbara hårddisk. Några förslag på vad man kan göra? Tacksam för svar Tillsammans med en USB-OTG-kabel så kan man plötsligt komma åt externa lagringsenheter med plattan. Med just min surfplatta var det inte särskilt smidigt, men det gick: koppla in minneskortläsare och hårddisk till plattan. Kopiera sedan över alla filer till plattan, och i nästa steg från plattan till hårddisken Som rubriken lyder, hur kopierar jag bilderna från bilder-biblioteket till en extern hårddisk? Har försökt att gå in i bilder-biblioteket och dra alla bilder till en mapp på skrivbordet först men då står det Exporten är klar med fel 59 av 1496 filer har exporterats till mappen Exportåtgärden kunde inte skapa filer för 1437 antal. Hej Bigsweden, Gällande dina personliga filer, så behöver du bara koppla in din externa hårddisk och föra över filer till den mapp du vill ha dem via utforskaren. Medans program är det inte rekommenderat att flytta för de är installerade in i systemfilerna Från en (ungefär) lika stor enhet till en annan (exempelvis 500 GB hårddisk till 500 GB SSD) Från en mindre enhet till en större (exempelvis 250 GB SSD till 500 GB SSD) Beroende på vilken konfiguration som gäller finns det olika verktyg till hands, varav skivavbildningsverktyget i Windows lämpar sig bäst att flytta från en mindre enhet till en större

3 snabba sätt att kopiera DVD-skivor 1: 1 till hårddisken

Låt oss bevara dina bästa minnen! Vi på BGA Videoproduktion AB är experter på att göra om gamla videoband till DVD eller USB-minnen. Varje år vänder sig tusentals familjer till oss för att få hjälp med sina VHS, Hi8 & miniDV I den här kursen får du lära dig hur man för över filer från en dator till en extern enhet, till exempel för att säkerhetskopiera alla dina viktiga filer.Du. Hur kopiera en DVD till en extern hårddisk Det är alltid en bra idé att säkerhetskopiera alla medier du har , och eftersom tekniken har blivit mer avancerade , nu kan du säkerhetskopiera dina DVD-filmer och lagra dem på en extern hårddisk köra ; Kopiera biblioteket från Bilder eller Filmer i din hemmapp till din externa hårddisk Kopiera zu Spitzenpreisen. Kostenlose Lieferung möglic

Dessutom ingår ett personligt anpassat DVD-fodral med text och bilder i färg. Prisexempel. Överföring av ett miniDV-band till extern hårddisk: Överföring av 60 min digital video (DV-format), uppdelad i sekvenser, till hårddisk kostar 180 kr. Totalkostnad (exkl porto): 180 kr (inkl moms) Överföring av två miniDV-band till H.264-format. DVD Shrink - den bästa gratis DVD kopiering programvaran. Först är DVD Shrink DVD kopiering gratisprogram för att kopiera och backup DVD-skivor. Enligt våra tester och användning, det tar priset för bästa gratis DVD kopiering av programvara. Om du hittar ett bättre, berätta DVD-med bildspel: 150 kr/st: Dropbox (upp till 10 GB överföring) 150 kr: Dropbox (10-20 GB överföring) Kopiera och spara gärna på ett annat USB-minne eller hårddisk, Vi rekommenderar i första hand att ni lagrar era bilder/filmer på USB-minne eller en extern hårddisk. DVD går också bra, men det är ett format som börjar. Vill du redigera själv? Dubbel 8 och Super 8 till hårddisk eller USB-minne. Överför Dubbel 8 eller Super 8 till dator (hårddisk) för egen redigering eller arkivering. Du kan få dina Super 8- eller Dubbel 8-filmer som AVI- eller Quicktime-filer (båda med filmerna i DV-format), på DVD, USB-minne eller direkt till din externa hårddisk

Man behöver inte göra några installationer. Hårddisken kopplas bara till datorn via USB-porten. Sedan kopierar man allt man vill till den externa hårddisken Search results for 'Hur kopierar man DVD-film till hårddisk?' (Questions and Answers) 14 replies Programvara för att ladda ner YouTube-videor till hårddisken. started 2014-02-10 06:23:33 UTC. rekommendationer för programvara. 6 replies.

Spara DVD till dator - hur man rippar och kopierar DVD

1. Kopiera en DVD till en extern hårddisk Det är alltid en bra idé att säkerhetskopiera alla media som du har, och, som teknik har fått mer avancerade, nu du kan säkerhetskopiera dina DVD-filmer och lagra dem alla på en extern hårddisk. Denna process kräver att du ladda ner särskilda progra
  2. 599:-. Mycket hög överföringshastighet (upp till 900 MB/s) USB-kablar och skruvmejsel ingår. Kompakt format. Online ( 100+ st) Välj butik >
  3. Annars kommer programmet att visa en lista med möjliga destinationsenheter (Target Disk). Notera att det bara går att klona från den enhet som Windows körs ifrån. Finns det mer än en enhet med Windows-installation på får man först starta från den disk som ska klonas innan Data Migration installeras och körs
  4. Hur du kopierar en återställningspartition till en extern hårddisk med XCOPY XCOPY är ett Microsoft-kommandoradsverktyg som kopierar filer och kataloger från en plats till en annan. Använda XCOPY är det möjligt att fullständigt överföra filer på en hårddisk eller partition till en annan. Om datorn levererades med en restaure
  5. Fråga Jag har operativsystemet Windows 7 Home Premium med filsystem NTFS. Jag vill göra en säkerhetskopia och avbildning av hårddisken (bara en disk C, ingen partition, 1,23 terabyte använt) på en extern hårddisk. Jag kan dock inte se att denna möjlighet existerar i denna version av operativsystemet, utan man tvingas att jobba med skivor, [

Du kan installera Windows Filöverföring via en extern lagringsdisk (USB-enhet eller extern hårddisk när du uppmanas i fönstret i bilden nedan). När du överför filer från en gammal dator kan du välja Jag har redan installerat programmet på den gamla datorn och fortsätta med instruktionerna på skärmen Kopiera biblioteket från Bilder eller Filmer i din hemmapp till din externa hårddisk. När den är klar håller du nere alt-tangenten och startar programmet i fråga så frågar den vilket bibliotek du vill använda

Hur kopiera en DVD till en extern hårddis

1. barndom over på DVD'er (i alt 17 DVD'er med plads til 4,7 GB på hver, 4x DVD+RW)
  2. För att använda en extern enhet, CD eller Flash Drive följ steg 1 till tio ovan. Välj Nej, visa mig fler alternativ och du borde hamna på följande skärm: Välj Använd en CD, DVD eller annat flyttbart media Här är steg 11 till 19 av hur du använder en extern hårddisk / cd / flash-enhet för att överföra dina data
  3. Hur kopiera en DVD till en extern hårddisk Det är alltid en bra idé att säkerhetskopiera alla medier du har, och eftersom tekniken har blivit mer avancerade, nu kan du säkerhetskopiera dina DVD-filmer och lagra dem på en extern hårddisk köra Kopiera biblioteket från Bilder eller Filmer i din hemmapp till din externa hårddisk
Importera bilder från mac till hårddisk — fråga: jag vill

Slutsats. För många datorer är extern DVD-brännare inte en valfri enhet, men ett nödvändigt tillbehör. Med en kraftfull man kan du skriva digitala filer till skivor, spela upp olika Blu-ray-filmer och kopiera en DVD till en tom skiva utan att överföra någonting till den lokala hårddisken Programmet jag kommer använda mig av i denna guide heter Paragon hard disk manager. Ett program som är lätt och smidigt för just detta ändamål och som även har en hel del andra användbara funktioner (som jag inte tänker gå in på i den här guiden). Steg 1. Förbereda den nya disken Så enklast är att göra kopian till en extern hårddisk. Skapa en bootbar Windows sticka (görs till en USB sticka på lämplig storlek (minst 8GB). Byt till nya ssd-disken. Boota datorn med Windows stickan och välj repair. Har du den externa disken med din backup på ikopplad kan du då välja att kopiera över klonen till den nya disken Kopiera ett projekt genom att dra det till symbolen för den hårddisk (i händelsebiblioteket) du vill kopiera det till. Välj sedan Kopiera projekt eller Kopiera projekt och händelser. Om du väljer Kopiera projekt kopieras inte någon av projektets videor eller andra mediefiler (t.ex. bilder) till den andra hårddisken

Dubbelklicka på ikonen för den enhet som filerna har sparats på, till exempel C:\. Dubbelklicka på mappen Users. En mapp för varje användarkonto visas. Dubbelklicka på mappen för det användarnamn som användes för att skapa säkerhetskopian. De återställda filerna placeras i de olika mapparna beroende på var de fanns från början. Externa lagringsenheter fungerar bra i Chrome OS, men du hittar inte många extrafunktioner. Det finns till exempel inget sätt att partitionera din enhet eller byta namn på den utan att gå till en Windows, Mac eller Linux-dator. Och medan du kan ansluta en DVD-enhet till din Chromebook via en USB-kabel, kan du bara komma åt filerna på den

6 bästa metoder för att kopiera eller rippa en DVD till

Spara en DVD till hårddisken i ISO-format gratis [windows

1. Att kopiera spelet till och spela från en USB2-hårddisk är dock inte att rekommendera då laddningstiderna kan bli väldigt utdragna. Fortnite finns som standard installerat under Den här datorn > Lokal Disk (C:) > Program Files > Epic Games. Vi navigerar till mappen, högerklickar på Fortnite och väljer Kopiera. 2. Vi navigerar därefter till den hårddisk vi vill kopiera Fortnite till. Vi kommer installera spelet på vår externa hårddisk vid namn Extern (D:) i mappen Spel
  2. Hårddiskar har alltid ett utgångsdatum - det kan vara ett par år eller till och med fem om du har tur, men det kommer en dag när det börjar dö ut. Dessutom kan hårddiskar också snabbt börja känna för liten om du har en stor mängd data på din dator, varför du skulle vilja uppgradera till en annan hårddisk med större datakapacitet
  3. Steg 3. Säkerhetskopiera iPad till extern hårddisk på PC eller Mac. Tryck på Nästa -knappen och ställ in en målmapp. Tryck på Backup -knappen för att börja säkerhetskopiera data från din iPad till en extern hårddisk. När säkerhetskopieringen av iPad är klar kan du förhandsgranska säkerhetskopian när du vill

Hårddisken eller Dropbox-mappens mål har för lite ledigt lagringsutrymme. Gick det inte att flytta Dropbox-mappen till en ny plats kan det hända att den externa enheten har för lite ledigt lagringsutrymme för alla data som finns i Dropbox-mappen. Kontrollera om det här gäller dig genom att visa tillgängligt lagringsutrymme på hårddisken En extern hårddisk är en lagringsenhet för att tillfälligt lagra data och filer. De är användbara att Överför data från ipad till extern hårddisk, eller mellan enheter, expandera smarta enheter för intern lagring eller säkerhetskopiering.När vi lagrar filer på en extern enhet, har den första regelen aldrig bara en kopia av någonting

Fråga: Jag har en extern hårddisk med bilder som visas i min TV, men inte på datorn - då kommer meddelandet åtkomst nekad. Disken är en Toshiba två terabyte, datorn är en ett år gammal Asus med Windows 10 version 1709 Du kan spara utrymme på datorns hårddisk genom att flytta video i händelsebiblioteket till en extern hårddisk som är ansluten till datorn. Du kan också att kopiera händelser till en extern hårddisk. Det kan t.ex. vara användbart om du vill skapa en kopia av hela videobiblioteket eller kopiera en händelse till någon annans hårddisk Med möjligheten att ta bort DVD / Blu-ray skydd, detta mångsidiga paket kan kopiera och rippa DVD/Blu-strålar till tom skiva, hårddisk eller din dator i olika filer, och konvertera videon mellan olika förlustfria format, med ett syfte att leverera användarnabästa upplevelsen Jag får upp detta felmeddelande varje gång jag försöker säkerhetskopiera över alla mina musikfiler från min interna hårddisk till min externa WD 2TB hårddisk. Copy: 'The Finder can't complete the operation because some data in filnamnet på filen can't be read or written

Så rippar du DVD, Bluray och VHS till datorn - steg för

Börja med att göra en Fullständig Säkerhetskopia till en ny plats / en extra extern disk. Du ska helst inte välja den disk du ska ha bilderna på i slutänden. Du ska ju läsa tillbaka en gång sen, och då ska du välja den framtida lagringsplatsen. Gör dig inte av med den gamla datorn förrän allt fungerar på den nya Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar viktig programvara och data till en extern hårddisk, onlineresurs eller en extern plats. På så sätt får du ytterligare ett lager med dataskydd som ger en bättre återställningstid vid behov

Du behöver få plats med alla data, så ta reda på hur stor hårddisk du har i din dator. Klicka på Apple-menyn ( ), längst upp i vänstra hörnet på skärmen. Välj Om den här datorn och sedan fliken Lagring i rutan som dyker upp. Läs av ditt totala lagringsutrymme. I exemplet är det 500 GB steg 1 Ladda ner den här programvaran gratis till din dator. Gör din externa hårddisk ansluten till din dator. Denna programvara kan återhämta sig och reparing hårddisken från Toshiba, WD, Seagate, Lacie, SanDisk, G-Technology, Buffalo, Apple, ADATA, Transcend, PNY, NETGEAR, EMTEC, Verbatim, Promise Technology, mophie, etc.. steg 2 I huvudgränssnittet måste du välja datatyp för. • Anslut din externa hårddisk till datorn. Använda WBFSS rullgardinsmenyer, hitta din hårddisk och klicka på Format-knappen. Detta kommer att radera din hårddisk, så se till att alla filer som du vill behålla kopieras först. Också noga med att välja den som passar, eller kommer du att sluta radera din dators hårddisk i stället. • Stänga ner WBFS, och mata ut din hårddisk. • Anslut hårddisken till Wii: s USB-uttag

Hur man flyttar filer till en extern hårddis

Så fixar du nätverk och backup i Windows 7 - PC för Alla

dr.fone - Transfer (iOS) är utformad för både Windows och Mac-användare. Få testversionen för datorn och följa stegen nedan för att lära hur man kopierar iTunes-spellistor till en extern hårddisk. dr.fone - Transfer (iOS) stödjer alla iOS-enheter som kör i iOS 11, iOS 10, iOS 9, iOS 8, iOS 7, iOS 6 och iOS 5 Om DVDn inte är krypterad kan det ofta ändå vara svårt att kopiera då filerna ofta inte får plats på en DVD när man försöker kopiera. 2 Med Setup DVDDecrypter_3.5.2.0 blir filerna automatiskt anpassade till rätt storlek så de passar en standard DVD och sen kan de brännas eller konverteratill annat forma

Hur till bränna och kopiera DVD till DV

Överföring av VHS filmer till digitalt format. När vi kopierar dina VHS filmer så kopierar vi filmerna normalt till högupplösta Quicktime filer. Filmerna kommer fungera utmärkt i PC och Mac miljö. Ni kan bifoga egna USB minnen eller extern hårddisk men ni kan även köpa det genom oss om du inte har någon DVD extern Test & Vergleich: Die besten Produkte aus 2021 gesucht? Die besten Dvd Extern im Test und Vergleich 2021 Man kan lägga kopiorna av sina bilder dokument och på olika typer av medium DVD skivor,USB minne, extra hårddisk i datorn, separat hårddisk utanför eller använda en lagringstjänst i molnet dvs ha kopiorna på en dator på internet. DVD skivor varje DVD skiva lagrar 4 GB som motsvarar 600-1000 bilder med bra upplösning Prislista för USB/extern hårddisk. Om du önskar få dina filer på USB eller extern hårddisk tillkommer utöver startavgiften en kostnad för själva USB-minnet/hårddisken, beroende på storlek. 8 GB: 99 kr. 16 GB: 139 kr. 32 GB: 199 kr. 64 GB: 299 kr. 128 GB: 549 kr. Extern hårddisk 500 GB: 799 k

Slipp undan dvd-döden – här är alternativen som räddar

Kopiera egna DVD filmer till datorn - Mediaspelare - Media

Säkerhetskopiering kan göras till eget lokalt nätverk, externa hårddiskar och till olika molntjänster. När det gäller backup till molnet finns det ett brett stöd för många olika aktörer såsom Google Drive, Google Cloud Storage, Microsoft OneDrive, Microsoft Azure, Dropbox m.fl. Dessutom kan flera destinationer kombineras Hårddisk-adapter, IDE till SATA eller SATA till IDE. Har du en IDE-hårddisk (eller för den delen CD/DVD-brännare) som du önskar använda i en dator med endast SATA. Eller är det precis tvärt om? En SATA-hårddisk som du vill använda i en dator som inte har några lediga SATA-portar utan endast IDE kvar. Då har du hittat rätt steg 2 Om det visas som okänt, gå till drivrutinsfliken och Avinstallera drivrutinen. steg 3 Om den inte dyker upp, starta om eller starta om datorn. steg 4 Om det dyker upp men försvinner senare, upprepa stegen ovan och gå till Diskhantering> ändra enhetsbokstaven för din externa enhet. Lösning 6

3 lösningar för säker backup Pctidningen

Kopiera dataskiva till hårddisk Nej Kopiera USB till hårddisk Nej Kopiera hårddisk till USB Nej Kopiera DVD till USB Nej Kopiera dataskiva till USB Nej Kopiera DVD till hårddisk (höghastighet Lösningen på problemet är relativt enkel: Programmet FreeFileSync ser till att nya filer alltid kopierar över äldre versioner, så att du alltid har den senaste versionen i bägge mapparna som synkroniseras Likt de interna hårddiskarna finns det två formfaktorer på externa hårddiskar: 2,5 och 3,5. Valet av formfaktor beror främst på huruvida portabilitet (2,5) eller stort lagringsutrymme (3,5) prioriteras. Den stora fördelen med 2,5-hårddiskar är att de kan drivas direkt från USB-porten, ingen extra nätadapter behövs

hur du lagrar DVD-skivor på en extern hårddis

1. Så här ändrar du borttagningsprincipen för de externa enheterna på datorn: Anslut den externa enheten med datorn. Högerklicka på Start och öppna Enhetshanteraren. Expand diskenheterna. Högerklicka på den externa enheten och öppna Egenskaper. Välj fliken Policy. Byt bättre prestanda istället för snabb borttagning
  2. skar säkerhetskopiera iTunes-biblioteket till en extern enhet behovet av att använda flera DVD- eller CD-skivor under säkerhetskopieringen, som en extern.
  3. ne
  4. 3 Överföra digitalvideo från digital videokamera till DVD med hårddisk. för Din DVD spelare .Det är bara att sätt in en tom DVDskiva och ofta räcker det med ett kommando kopiera plus att Du först förvalt ett antal filmer som skall brännas på DVD-skivan i den kvalitet på inspelning som ställts in
  5. ne, externa hårddiskar och smartphones, cd/dvd
  6. gamla dator och fortsätta med anvisningarna på skärmen
  7. Kopiera dvd-filmer till hårddisken, så slipper du trassla med dvd-skivor. Kopiera dvd-filmer till hårddisken, som sker till följd av en installation eller vid användning av det innehåll som hämtas från Fördelszonen eller de externa webbsidor vi länkar till

Säkerhetskopiera till 1,44 Mbyte-diskett (standardalternativet) Säkerhetskopiera till valfri enhet: Interna hårddiskar Externa enheter Säkerhetskopiera till CD eller DVD Säkerhetskopiera hela datamappen Säkerhetskopia på papper Förvaring av säkerhetskopior. Förberedelser i Disgen. Innan du påbörjar säkerhetskopie Om du tar till vana att alltid spara dina dokument - bilder, filer och annat - i ditt personliga Bibliotek i Windows 10, är det väldigt enkelt att aktivera automatiskt säkerhetskopiering. Det enda du behöver är någon form av lagringsenhet utöver datorns egna hårddisk - till exempel en nätverkshårddisk eller extern hårddisk Någon som kan hjälpa mig med följande problem. Jag kan ej säkerhetskopiera till min externa hårddisk, en WD My Passport. Får upp texten: Ett fel inträffade i tjänsten Windows Säkerhetskopiering under tiden biblioteksplatsen för en av användarna i säkerhetskopieringen fastställdes

• Swarovski kristaller mus.
  • L oreal Colorista Permanent.
  • Pico do Arieiro from Funchal.
  • Taishō era.
  • Servera portvin.
  • Säkerhetspolitik Somalia.
  • Webbkryss Åsas rosa.
  • Oversize jeansjacka Herr.
  • Trollemölla.
  • Cadillac V12 for sale.
  • Cykel och gångbana regler.
  • Plasthandtag Båt.
  • Typisch Zuid Hollands.
  • Vad är eyeliner.
  • Svenskt rekord harr.
  • Midsommar review.
  • Schaeffler Schweinfurt Mitarbeiter.
  • Referera till första upplaga.
  • Jultidningsförlaget skicka in.
  • Videoredigering app iPhone gratis.
  • Warum können die körpereigenen Antikörper den HI Virus nicht wirksam bekämpfen.
  • TANZtRAUM Maxdorf Stundenplan.
  • Thunderbolt 4.
  • Circle movie.
  • LG G7 ThinQ T Mobile.
  • Icarly stream Reddit.
  • Trekölad sköldpadda.
  • Quadratic form expansion.
  • Baileys iced coffee.
  • Bonnie and Clyde full movie.
  • Constitution 1958 PDF.
  • Värmedyna ländrygg.
  • Havrefrallor.